Smoothie: owoce goji

Dzisiaj w roli głównej występują suszone jagody goji. 
Pozostałe składniki:
– 2 banany
– mango
– 6 truskawek

Garść suszonych jagód goji moczyłam przez około 30 minut. Wszystkie owoce umyła, obrałam, pokroiłam i zmiksowałam. Wyszło piękne czerwone smoothie. 
Smacznego!
 

A teraz co nieco więcej o jagodach goji.
Zwierają one 18 różnych aminokwasów, 22 dietetycznych pierwiastków śladowych, a także witaminy, mikroelementy, poli- i monosacharydy, nienasycone kwasy tłuszczowe, karotenoidy (beta-karoten, zeaksantyna, luteina, likopen, beta-kryptoksantyna, ksantofil). Poza tym posiadają w sobie również wapń, potas, żelazo, cynk, selen, ryboflawinę, witaminę C.
Owoce goji mają szerokie wpływ na funkcjonowanie organizmu. Wspomagają budowę nowych komórek i  regenerują zniszczone. Wzmacniają stawy i kości, poprawiają wzrok. Opóźniają procesy starzenia – długowieczność. Stosowane są przy chorobach nerek, serca, płuc. Wzmacniają układ trawienny, zwalczają otyłość. Goja poprawia nastrój, likwiduje zmęczenie oraz usprawnia pamięć. 
No i oczywiście posiada jeszcze wiele innych zalet i właściwości.

Ja dodaję suszone owoce goji do smoothie. Ale można je dorzucać do innych deserów, do płatków, owsianki lub jogurtu. 

Prawda, że wygląda to apetycznie?

* zdjęcia mojego autorstwa


3 thoughts on “Smoothie: owoce goji”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *