Jak walczyć ze stresem?

By poczuć się w pełni szczęśliwym człowiekiem trzeba pozbyć się stresu, a ten towarzyszy nam niemal codziennie. Czasem bardzo dobrze się kryje, nie dając o sobie znać. Niektórzy ludzie znoszą te emocje lepiej, inni troszkę trudniej.
Stres powoduje w nas agresję, nieporozumienia, awantury, wiele poważnych chorób. Nawet sobie nie zdajemy sprawy z tego jakie konsekwencje może mieć długotrwały stres na nas jak i osoby z naszego otoczenia. Może dopaść nas wszędzie: w pracy, w szkole podczas egzaminów, w domu, na ulicy.
Aby stres nie miał większego wpływu na nasze samopoczucie, zdrowie psychiczne, a czasem i fizyczne należy nauczyć się go zwalczać lub choć w niewielkim stopniu obniżyć jego siłę.


Moje metody na zredukowanie napięcia i wyeliminowanie negatywnych efektów stresu.

1. Zjedz coś smacznego i zdrowego. Dobre jedzenie zawsze pomaga w takich sytuacjach. Nie chodzi mi tu o kompulsywne zajadanie stresu. Przygotuj sobie sałatkę z dobrymi tłuszczami (awokado, orzechy) lub miskę kolorowych owoców.
2. Zrób sobie masaż lub poproś kogoś o jego wykonanie. Zrelaksuje, odpręży i uśmierzy ból. Dobry będzie masaż głowy, twarzy lub karku.
3. Weź relaksująco-odprężającą kąpiel lub prysznic. Prysznic o dość silnym strumieniu wody (wymasuje ciało) oraz naprzemienna zmiana wody z ciepłej na zimną (orzeźwi, pobudzi krążenie). Kąpiel z bąbelkami, muzyką w tle, pachnącymi świecami lub ulubioną książką.
4. Aromaterapia świetnie działa na ukojenie nerwów. Olejek lawendowy uspokoi przed snem. Użyj świeczek zapachowych, kadzidełek, olejków do kąpieli lub do kominków.
5. Poćwicz. Pójdź na siłownię, pobiegaj na dworze lub zrób kilka jogowych asan. Zmęczysz się, rozciągniesz spięte mięśnie, wydzielą się hormony szczęścia. Dostarczysz tlenu komórkom. Wystarczy także zwykły spacer po lesie, z dala od zgiełku.
6. Pij dużo wody lub herbat ziołowych. Odwodnienie organizmu pogarsza tylko twoje samopoczucie.
7. Medytacja wyciszy umysł. Dzięki niej eliminujemy stres i jego efekty uboczne.
8. Przytul się do kogoś. Przytulanie się sprawia, że czujemy się bezpiecznie, uspokaja.
9. Uprawiaj seks. Jak wiecie, seks jest dobry na wszystkie dolegliwości, także do dzieła!

Ciekawa jestem jakie macie swoje sposoby na walkę ze stresem lub jego obniżeniem. Czekam na Wasze komentarze.


6 thoughts on “Jak walczyć ze stresem?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *