Recent Posts

Lista rzeczy do zrobienia w kwietniu

Lista rzeczy do zrobienia w kwietniu

No i mamy już kolejny miesiąc, KWIECIEŃ. Zbliżamy się coraz szybciej do lata i ciepłych dni pełnych słońca. My, na wakacje czekamy z utęsknieniem. Jednak, do lata i nocowania w letnim domku jeszcze troszkę czasu minie, dlatego dzisiaj pokażę Ci listę rzeczy, którą możesz wykorzystać 

Wielkanocne życzenia

Wielkanocne życzenia

Są święta wielkanocne, dlatego przychodzę do Ciebie z życzeniami na te dni. Moje wielkanocne życzenia płyną prosto z serca, są szczere i pełne miłości. Mam nadzieję, że ten czas będzie dla Ciebie dobry, pozytywny, miło spędzony, bezpieczny.     Wielkanoc Życzę Ci rodzinnych i radosnych 

Polecane w Lutym

Polecane w Lutym

My tu dzisiaj mamy Walentynki, a ja do Ciebie przychodzę, nie z pomysłami na prezenty, a z moimi lutowymi polecanymi rzeczami. Znajdziesz tu coś na zimowe dni, kilka kosmetyków, muzykę oraz coś do poczytania i robienia w wolnych chwilach. To są rzeczy, które naprawdę warto mieć lub zrobić. Zapraszam do czytania.

polecane w lutym

Nutka oznacza moją ostatnio ulubioną muzykę, czyli jazz ale w takim wolniejszym i łagodniejszym wydaniu. Lubię jak sobie tak brzdęka coś przy codziennych pracach. To mnie bardzo relaksuje i powoduje, że bujam ramionami. Fajne uczucie.

Ta herbatka z kurkumą firmy Dary Natury, to mój hit ostatnich kilku miesięcy. Jest świetna na odporność, wspiera układ trawienny, ma właściwości naturalnego antybiotyku. Wspaniale rozgrzewa po zimowym długim spacerze. Nie przepadam za kurkumą, ale w połączeniu z rumiankiem, lukrecją, korzeniem mniszka, trawą cytrynową, kardamonem, cynamonem i czarnym pieprzem idealnie współgra. Ekologiczna herbatka jest z Podlasia, gdzie rośliny są ręcznie zbierane ze stanu naturalnego lub z uprawy ekologicznej. Kupisz ją w większości sklepów zielarskich oraz w Rossmannie.

Krem do rąk Tropic, jest z Wielkiej Brytanii. Jest wegański i cruelty free. Zawiera skwalan z oliwek, ekstrakt z papai oraz mleko owsiane. Jest najwspanialszym kremem do rąk jaki kiedykolwiek miałam. Zapach jest lekko cytrynowy, bardzo przyjemny, przypomina mi taki stary cytrynowy krem do rąk. Pozostawia nieco tłustą warstwę na dłoniach, ale mi to wcale nie przeszkadza, dzięki temu świetnie chroni na mrozie. Moje ręce po jego użyciu są nawilżone, gładkie, a skóra jest bardzo delikatna. Świetnie sobie radzi z bardzo suchą, popękaną od mrozu skórą dłoni.

Naturalny hydrolat z kwiatów lawendy firmy e-Fiore. Jest to w 100% woda z lawendy. Nadaje się do każdej cery oraz  do zniszczonych włosów. Moja skóra po jej użyciu jest niesamowicie odświeżona. Woda lawendowa łagodzi i koi oraz działa antyseptycznie. Pięknie pachnie, super działa i jest w szklanej, wygodnej buteleczce.

polecajka

Krem do twarzy z nagietkiem, firmy Yves Rocher. Bardzo dobrze nawilża i odżywia moją skórę, idealnie sprawdza się pod makijaż. Jest gęsty ale lekki i już niewielka jego ilość wystarcza na całą buzię. Jeśli wyciągnę go za dużo to wsmarowuję w dłonie. Po jego użyciu czuję, że moja cera jest ukojona, zregenerowana i w dobrej kondycji. Wiem, że na rynku są może i lepsze kremy z lepszym składem, ale nie każdemu odpowiada w 100% naturalny specyfik. Ten polecam, jeśli akurat szukasz czegoś nowego.

Książka, którą każdy powinien mieć w kuchni w okresie zimy, to DOMOWE KISZONKI Magdaleny Pieńkos. Kiszonki na naszych talerzach goszczą tak naprawdę przez cały rok. Są pełne witamin, probiotyków oraz prebiotyków. Cały rok powinniśmy je jeść, ale zimą, gdy nie ma dostępnych wszystkich świeżych owoców i warzyw, kiszonki urozmaicają nasze potrawy i zdrowotnie wpływają na nasz organizm. Ukisić można prawie wszystko. Z tej książki dowiesz się, jak krok po kroku przejść przez proces kiszenia. Możesz na przykład ukisić szczaw albo kiełki. Botwina w solance z cynamonem i kawowa kombucza brzmią bardzo apetycznie, prawda?

Ostatnią rzeczą jaką dzisiaj Tobie polecam, to zrobienie obrazka. Polecam Ci, abyś dzisiaj usiadł i stworzył coś pięknego. Maluj farbami, rysuj ołówkiem, wyklejaj z kolorowych gazet. Co tylko przyjdzie Ci do głowy. To świetna zabawa, relaks i odprężenie po ciężkim dniu. Może spodoba Ci się to, tak jak i mnie? Zrób sobie obrazek, który przykleisz nad biurkiem albo wręczysz bliskiej osobie. Przygotuj sobie zakładkę do książki, którą będziesz podziwiać za każdym razem, gdy otworzysz książkę. Wprowadź trochę sztuki do codziennego życia, trochę koloru i różnych kształtów. Ona ma wpływ na nasz nastrój, dobre samopoczucie, inspiruje i sprzyja kreatywności. Ja swój obrazek namalowałam farbami. Wspaniale się przy tym bawiłam. Koniecznie spróbuj i Ty!

polecam

Nasze zimowe dni

Nasze zimowe dni

Te ostatnie zimowe miesiące niesamowicie szybko pędzą. Czuje się, jakbym zapadła w sen zimowy, bo staramy się przetrwać te mroźne dni. Każdy dzień wygląda u nas bardzo podobnie. Dni są jeszcze krótkie, a my tylko wypatrujemy nadchodzącej wiosny. Czekamy na więcej słońca, ciepła i budzących 

Kalendarz Adwentowy na 2020 rok

Kalendarz Adwentowy na 2020 rok

Uwielbiam przygotowania do Świąt. Dekorowanie mieszkania, tworzenie kartek świątecznych, planowanie świątecznych potraw oraz przygotowywanie prezentów dla najbliższych, które staram się jak najczęściej przygotowywać własnoręcznie, to rzeczy, na które czekam już od Wielkanocy.  Wiem, że propozycja na ten kalendarz adwentowy jest na ostatnią chwilę ale bardzo 

Co zrobić w listopadzie

Co zrobić w listopadzie

Przez wielu ludzi, miesiąc listopad jest najbardziej znienawidzonym miesiącem w ciągu całego roku. Bardzo szybko robi się ciemno, na dworze jest szaro i ponuro. Jak już zacznie padać deszcz, to leje całymi dniami, jest bardzo wietrznie a my, jeszcze nie przyzwyczailiśmy się do zimnych dni. Listopad to smutny miesiąc, bardzo depresyjny. Na szczęście, po listopadzie przychodzi wspaniały, zimowy i świąteczny grudzień, więc wystarczy tylko jakoś przetrwać ten czas a czytając dalej, dowiesz się, jak można to zrobić.

Jak przetrwać listopad? Co zrobić ciekawego w domu i na dworze? Czym zająć się w tym trudnym okresie?

Poniżej opisuję rzeczy, na które dobrze jest zwrócić uwagę, o których pamiętać każdego dnia i każdego miesiąca w roku.

  1. Zadbaj o siebie psychicznie i fizycznie. Codzienne ćwiczenia, rozciąganie się, joga, taniec, bieganie lub jazda na rowerze wspomaga nasze zdrowie a w konsekwencji i naszą odporność. Teraz jest to niesamowicie ważne             w naszym życiu. Aktywność fizyczna działa pozytywnie na naszą figurę, zdrowie i psychikę. Podczas wysiłku wydzielają się hormony, które sprawiają, że czujemy się szczęśliwsi. Pomimo, że listopad jest bardzo smutnym miesiącem, to musimy pomagać sobie wszelkimi sposobami aby poczuć się lepiej i radośniej. Medytacje, śmiech, przytulanie się, w fantastyczny sposób poprawia nam nastrój i dzięki temu też zaczynamy myśleć pozytywnie.
  2. Przeczytaj zaległe książki, kup nowe lub pożycz od kogoś. Książki, ebooki, magazyny, itp. Wszystko jedno           w jakiej formie, papierowej czy elektronicznej. Wszystko jedno gdzie będziesz je czytać, w wannie, na spacerze     z wózkiem czy w autobusie. Chłodne wieczory to idealny czas na zaległości w czytaniu. Ważne jest by czytać, czytać i czytać. Przestań cały dzień wpatrywać się w ekran telefonu i telewizora, one tylko powodują u nas stres. Ja mam wiele niedokończonych pozycji na półce, które chcę już wziąć do ręki. Moje kilka nowości: Woda utleniona oraz Bursztyn na straży zdrowia dr. Iwana Nieumywakina – są to książki o tym, jak wspierać i leczyć się przy ich użyciu, te produkty prawie każdym ma w swoim domu, więc czemu ich nie wykorzystać? Rok przebudzenia Pati Garg – książka o przemianie wewnetrznej, jak popracować nad sobą i swoim życiem, Sztuka i teoria kąpieli leśnych dr Qing Li – pozycja o tym jak działa na nas las, spacer po nim i jego pozytywnym wpływie na ludzki organizm, jak dzięki drzewom stać się szczęśliwszym człowiekiem.
  3. Relaksuj się w każdy możliwy sposób. Kąpiele w ziołach, olejkach, przy świecach zapachowych. Zapalenie palo santo lub białej szałwi, oczyszczają pomieszczenie ze złej energii i dodają pozytywnej mocy. Krótka drzemka,        a może sprzątanie w domu? Takie rzeczy też pozytywnie wpływają, bo oczyszczamy przestrzeń z niepotrzebnych przedmiotów i usuwamy kurz, przez co czujemy od razu różnicę. Przewietrz mieszkanie, stań twarzą w kierunku słońca, weź kilka głębszych oddechów.
  4. Utrzymuj bliskie kontakty z rodziną i przyjaciółmi. Staraj się codziennie z kimś rozmawiać przez telefon lub bezpośrednio face-to-face. To bardzo ważne. Nie zostawiajmy ludzi starszych samych w domach, mogą popaść     w depresje. Rozmawiajmy na przyjemne tematy, wspominajmy przyjemne czasy i myślmy o pozytywnie               o przyszłości. Zajrzyj do sąsiadów, może potrzebują pomocy w zrobieniu zakupów, wyprowadzeniu psa na spacer.
  5. Zajmij się czymś w domu. Zacznij dziergać, robić czapki na drutach, rób makramy lub kwietniki. Wróć do malowania, pisania wierszy lub zajmij się przygotowywaniem dekoracji bożonarodzeniowych. Zajęcia artystyczne pomogą zająć dłużący się czas, poprawiają nastrój i cieszą. Może odkryjesz w sobie jakąś nową umiejętność?
  6. Zajrzyj do kuchni. Skup się na zdrowym gotowaniu. Rób posiłki kolorowe, używaj dużej ilości owoców i warzyw. Przemycaj do potraw zdrowe składniki, nawet te których nie lubisz a wiesz, że dobrze wpływają na twoje ciało. Popijaj napary z ziół, z korzenia imbiru i miodu, sok z malin, herbatki z przyprawami tj. goździki czy cynamon. Są zdrowe i rozgrzewają.
  7. Bierz witaminy. Regularnie. Najważniejsze to witamina D3, witamina C, kwasy omega 3-6-9. Jeśli masz jakieś niedobory to bierz również inne dodatkowe. Nie zaszkodzą, a mogą wspomóc w wielu dolegliwościach                  i jesiennych przeziębieniach. Jestem pewna, że dobierzesz sobie coś odpowiedniego, poproś o pomoc lekarza, farmaceutę lub zielarza. Jeśli twoja dieta jest różnorodna i zdrowa, to pewnie wielu rzeczy nie będziesz musiał stosować, choć widząc jak kiepskiej jakości są teraz produkty spożywcze, to jestem pewna, że jednak dobrze jest uzupełniać pewne braki.

Co zrobić w listopadzie?

  • zrób ciasto z gruszek lub jabłek
  • przygotuj sobie szota ze świeżo wyciśniętego imbiru
  • przygotuj pastę z kurkumy do przyrządzania złotego mleka
  • zrób jesienną dekorację z kolorowych liści
  • pij napar z ziół na wzmocnienie i odporność
  • wyjdź na długi jesienny spacer
  • stosuj japońską dietę wodną
  • zagraj w karty
  • zbuduj karmnik dla ptaków
  • stosuj proste ćwiczenia oddechowe
  • medytuj z Małgosią Mostowską
  • zadzwoń do bliskiej Ci osoby
  • zrób zimowe zapasy (np. weki, inne produkty z długą datą przydatności)
  • wykonaj jesienną tablicę motywacyjną lub jesienne plakaty na ścianę
  • ogranicz korzystanie z telefonu i portali społecznościowych
  • znajdź czas dla siebie i na swoje hobby
  • ucz się nowych rzeczy, zainwestuj w siebie i swoją wiedzę
  • zrób miły uczynek dla nieznajomej osoby (np. pomóż w zakupach)
  • posłuchaj jazzu
  • zrób jesienny deser z dynią
  • przygotuj potrawy z dynią (np. placki, ciasto, muffiny wytrawne, sałatkę)
  • jedz w ciągu dnia kaszę jaglaną, super rozgrzewa (np. jaglanka, smoothie)
  • idź do lasu pooddychać świeżym powietrzem
  • upiecz domowe drożdżówki
  • przygotuj kalendarz adwentowy (dwa pomysły już są na blogu 1i 2 , nowe pojawią się wkrótce)
  • po obudzeniu się powtórz kilka razy, że to będzie dobry dzień, uśmiechnij się do siebie i całego wszechświata        i czekaj na to co wydarzy się w ciągu dnia
  • jeśli planujesz prezenty na święta, to rozłóż je w czasie i zacznij ogarnianie tego tematu już teraz albo przygotuj własnoręcznie przygotowywane prezenty
  • przyrządź domowe kosmetyki do włosów (oleje) czy ciała (sól do kąpieli, cukrowo kawowy peeling)
  • pomaluj paznokcie na jesienny kolor
  • stwórz karty motywacyjne, mantry na każdy dzień
  • przygotuj pumpkin spice latte

Wybierz sobie po jednym lub kilka punktów na dzień. Nie ma presji, zrób tyle, ile jesteś w stanie. To tylko lista propozycji na listopad. Może masz jakieś inne pomysły i podzielisz się nimi z nami?

Odczarujmy ten miesiąc, dobrze go zapamiętajmy. Niech listopad będzie dobrym wspomnieniem.