Recent Posts

Pozostały tylko miłe wspomnienia

Pozostały tylko miłe wspomnienia

Wakacje już się skończyły, a ja już tęsknię za beztroskimi dniami, wylegiwaniem się na plaży, jedzeniem letnich owoców, chodzeniem w lekkich sukienkach, chodzeniem gołymi stopami po piasku, posiłkami na świeżym powietrzu. Pozostały mi już po tym tylko miłe wspomnienia. Na wakacje zawsze czekam z utęsknieniem. 

Noc Kultury w Lublinie

Noc Kultury w Lublinie

W Lublinie pojawiają się już pierwsze instalacje na festiwal Noc Kultury. Noc Kultury, co roku zaskakuje mieszkańców Lublina. Kolorowe podświetlane instalacje są zlokalizowane w przestrzeni całego Starego Miasta, znajdziesz je w bocznych, wąskich uliczkach, w lokalach i na patiach. Sztuka ożywia zapomniane przez wszystkich przejścia 

6 sposobów na utrzymanie energii w ciągu dnia

6 sposobów na utrzymanie energii w ciągu dnia

Czy często miewasz sytuacje, że po południu nie masz już na nic siły, brakuje ci energii? A może, ledwo wstajesz rano z łóżka i nic ci się nie chce, tym bardziej wygrzebywać się spod kołdry? Jeśli na te pytania odpowiedziałeś potakująco, oznacza to, że musisz coś zmienić w swoim dotychczasowym życiu. Nie zrzucaj winy na przesilenie zimowe, wiosenne, brak świeżego powietrza, ciężki dzień w domu lub w pracy czy zwyczajnie, gorszy dzień. Oczywiście, takie dni bez energii też mogą się każdemu przytrafić ale to nie może się przedłużać i trwać wiecznie. W takim bądź razie, nie trać czasu tylko zabieraj się do przeanalizowania swoich ostatnich dni i tygodni i wcielaj zmiany, które poprawią jakość twojego życia.

Jest wiele sposobów na utrzymanie odpowiedniego poziomu energii w ciągu całego dnia i do tego, co najważniejsze, wcale nie musisz pić litrów kawy. Ja przedstawiam ci tylko kilka z nich, takie które działają na moje ciało i samopoczucie. Spróbuj na sobie! 

1.

Wysypiaj się.

Gdy się wysypiasz, jesteś wypoczęty oraz zdrowszy, i przez to masz energię na cały dzień. Ale sama długość snu nie wystarczy. Tak naprawdę, to wszystko zależy od jakości snu. Składa się na to wiele czynników tj. temperatura w pokoju, wysokość i jakość poduszki, cisza, ciemność w sypialni, rodzaj materiałów, nieprzejadanie się na noc, twój nastrój przed zaśnięciem. Jeśli masz problemy ze snem, znajdź jego przyczynę, napraw problem i ciesz się spokojnym i mocnym snem, a rano pełnią energii w ciele.

 

2.

Jedz zdrowo.

Posiłki w ciągu dnia mają ogromny wpływ na twój zasób energii. Ciężkie, przetworzone potrawy męczą twój organizm, zmuszają go do zużywania energii na strawienie jedzenia i już nie wystarcza jej na resztę dnia. Zamień złe produkty na dobre, świeże i lekkie jedzenie. Jestem pewna, że od razu zobaczysz różnicę. Możesz też przejść na witarianizm lub picie soków owocowo-warzywnych (dodają energii).

 

3. 

Nawadniaj się.

Pij dużo wody, ziół lub naparów. Polecam JDW (japońska dieta wodna). W skrócie, jest to picie wody z dodatkiem soli kłodawskiej. Po wszystkie dokładne informacje odsyłam cię do Joanny z profilu Profiltaktyka, tam dowiesz się wszystkiego o co chodzi z tą wodą. Woda, jak i zioła, świetnie oczyszczają organizm, nawadniają, usuwają toksyny. Niektóre ziółka są dobre na zasypianie, inne na odporność i energię. Tak naprawdę na każdą dolegliwość. Jeśli nie chcesz sobie zrobić krzywdy, odwiedź zielarza lub idź do sklepu zielarskiego, tam pracownicy mają ogromną wiedzę i potrafią dobrze doradzić.

4.

Ruszaj się.

Ruch to zdrowie. Bądź aktywny każdego dnia, dotleniaj swój organizm. Męczące i długie ćwiczenia spowodują, że twoja energia w ciągu dnia spadnie, a tego nie chcemy, prawda? Polecam ci raczej regularny ale niezbyt intensywny wysiłek, który pobudzi ciało. Odpowiedni może być spacer po lesie, 10-15 minutowe ćwiczenia, poranna joga, jazda na rowerze lub rolkach. Aktywność jest świetna! Ruch wpływa na poziom serotoniny w mózgu, dzięki czemu poprawia nastrój i ogólne samopoczucie. Na pewno znajdziesz odpowiednią aktywność dla siebie.

 

5. 

Ciesz się życiem.

Ciesz się tym co masz. Bądź wdzięczny za wszystko co cię spotkało, za zdrowie i bliskich, itd. Szczęśliwi ludzie są zdrowsi, lepiej śpią, są przepełnieni energią. Możesz prowadzić dzienniczek wdzięczności, zapisując to, za co jesteś wdzięczny. To mogą być bardzo drobne i przyziemne rzeczy. Szczęśliwy człowiek po prostu żyje lepiej i chce mu się więcej.

6.

Pij 4 szklanki.

Rano, po przebudzeniu przygotuj sobie 4 szklanki z Pepsi Eliot. Dzięki nim nie potrzebujesz kawy z samego rana. One pobudzą cię, nawodnią, oczyszczą, dotlenią ciało. To będzie taki twój codzienny rytuał, który sprawi, że będziesz zdrowszy i silniejszy. A jeśli mówimy już o rytuałach codziennych, to wiedz, że właśnie one sprawiają, że mniej się stresujesz, jest to zatem dodatkowa dla ciebie korzyść.

 

Lista rzeczy do zrobienia w kwietniu

Lista rzeczy do zrobienia w kwietniu

No i mamy już kolejny miesiąc, KWIECIEŃ. Zbliżamy się coraz szybciej do lata i ciepłych dni pełnych słońca. My, na wakacje czekamy z utęsknieniem. Jednak, do lata i nocowania w letnim domku jeszcze troszkę czasu minie, dlatego dzisiaj pokażę Ci listę rzeczy, którą możesz wykorzystać 

Wielkanocne życzenia

Wielkanocne życzenia

Są święta wielkanocne, dlatego przychodzę do Ciebie z życzeniami na te dni. Moje wielkanocne życzenia płyną prosto z serca, są szczere i pełne miłości. Mam nadzieję, że ten czas będzie dla Ciebie dobry, pozytywny, miło spędzony, bezpieczny.     Wielkanoc Życzę Ci rodzinnych i radosnych 

Polecane w Lutym

Polecane w Lutym

My tu dzisiaj mamy Walentynki, a ja do Ciebie przychodzę, nie z pomysłami na prezenty, a z moimi lutowymi polecanymi rzeczami. Znajdziesz tu coś na zimowe dni, kilka kosmetyków, muzykę oraz coś do poczytania i robienia w wolnych chwilach. To są rzeczy, które naprawdę warto mieć lub zrobić. Zapraszam do czytania.

polecane w lutym

Nutka oznacza moją ostatnio ulubioną muzykę, czyli jazz ale w takim wolniejszym i łagodniejszym wydaniu. Lubię jak sobie tak brzdęka coś przy codziennych pracach. To mnie bardzo relaksuje i powoduje, że bujam ramionami. Fajne uczucie.

Ta herbatka z kurkumą firmy Dary Natury, to mój hit ostatnich kilku miesięcy. Jest świetna na odporność, wspiera układ trawienny, ma właściwości naturalnego antybiotyku. Wspaniale rozgrzewa po zimowym długim spacerze. Nie przepadam za kurkumą, ale w połączeniu z rumiankiem, lukrecją, korzeniem mniszka, trawą cytrynową, kardamonem, cynamonem i czarnym pieprzem idealnie współgra. Ekologiczna herbatka jest z Podlasia, gdzie rośliny są ręcznie zbierane ze stanu naturalnego lub z uprawy ekologicznej. Kupisz ją w większości sklepów zielarskich oraz w Rossmannie.

Krem do rąk Tropic, jest z Wielkiej Brytanii. Jest wegański i cruelty free. Zawiera skwalan z oliwek, ekstrakt z papai oraz mleko owsiane. Jest najwspanialszym kremem do rąk jaki kiedykolwiek miałam. Zapach jest lekko cytrynowy, bardzo przyjemny, przypomina mi taki stary cytrynowy krem do rąk. Pozostawia nieco tłustą warstwę na dłoniach, ale mi to wcale nie przeszkadza, dzięki temu świetnie chroni na mrozie. Moje ręce po jego użyciu są nawilżone, gładkie, a skóra jest bardzo delikatna. Świetnie sobie radzi z bardzo suchą, popękaną od mrozu skórą dłoni.

Naturalny hydrolat z kwiatów lawendy firmy e-Fiore. Jest to w 100% woda z lawendy. Nadaje się do każdej cery oraz  do zniszczonych włosów. Moja skóra po jej użyciu jest niesamowicie odświeżona. Woda lawendowa łagodzi i koi oraz działa antyseptycznie. Pięknie pachnie, super działa i jest w szklanej, wygodnej buteleczce.

polecajka

Krem do twarzy z nagietkiem, firmy Yves Rocher. Bardzo dobrze nawilża i odżywia moją skórę, idealnie sprawdza się pod makijaż. Jest gęsty ale lekki i już niewielka jego ilość wystarcza na całą buzię. Jeśli wyciągnę go za dużo to wsmarowuję w dłonie. Po jego użyciu czuję, że moja cera jest ukojona, zregenerowana i w dobrej kondycji. Wiem, że na rynku są może i lepsze kremy z lepszym składem, ale nie każdemu odpowiada w 100% naturalny specyfik. Ten polecam, jeśli akurat szukasz czegoś nowego.

Książka, którą każdy powinien mieć w kuchni w okresie zimy, to DOMOWE KISZONKI Magdaleny Pieńkos. Kiszonki na naszych talerzach goszczą tak naprawdę przez cały rok. Są pełne witamin, probiotyków oraz prebiotyków. Cały rok powinniśmy je jeść, ale zimą, gdy nie ma dostępnych wszystkich świeżych owoców i warzyw, kiszonki urozmaicają nasze potrawy i zdrowotnie wpływają na nasz organizm. Ukisić można prawie wszystko. Z tej książki dowiesz się, jak krok po kroku przejść przez proces kiszenia. Możesz na przykład ukisić szczaw albo kiełki. Botwina w solance z cynamonem i kawowa kombucza brzmią bardzo apetycznie, prawda?

Ostatnią rzeczą jaką dzisiaj Tobie polecam, to zrobienie obrazka. Polecam Ci, abyś dzisiaj usiadł i stworzył coś pięknego. Maluj farbami, rysuj ołówkiem, wyklejaj z kolorowych gazet. Co tylko przyjdzie Ci do głowy. To świetna zabawa, relaks i odprężenie po ciężkim dniu. Może spodoba Ci się to, tak jak i mnie? Zrób sobie obrazek, który przykleisz nad biurkiem albo wręczysz bliskiej osobie. Przygotuj sobie zakładkę do książki, którą będziesz podziwiać za każdym razem, gdy otworzysz książkę. Wprowadź trochę sztuki do codziennego życia, trochę koloru i różnych kształtów. Ona ma wpływ na nasz nastrój, dobre samopoczucie, inspiruje i sprzyja kreatywności. Ja swój obrazek namalowałam farbami. Wspaniale się przy tym bawiłam. Koniecznie spróbuj i Ty!

polecam